Follow Me..

My Kolej ~ MahSuri di hAti kU..

Assalamualaikum..
Ehem2....ha baru ja tadi pas tulis 1 post..ni dah nak start lagi..hoho..asa tak puas ati lak klu tak tulis sekarang..kang takot lupa lak..haha..okey2 post kali ni aku nak cita sal kolej comey..eyh2 ada lak kolej comey..hehe..kolej ape eyh nak panggil..mm2..kolej comey je lar..huhu..sory2 ade gangguan mental jap tadi..otak jam untuk 3 saat..hehe..ok dah kembali normal..hoho..ha kolej comey yang aku maksudkan tadi 2 ialah..jeng3..KOLEJ MAHSURI..(terdengar sorakkan penyokong kedah membanjiri blog aku)haha..yea kolej mahsuri..terbaek sepanjang zaman..terbaek jugak dari ladang(memandai je aku)huhu..
dah2..meqapu ja banyak..huhu..okey nak mula cita kat event first kolej mahsuri iaitu MALAM TAKRUF @ QIAMULLAI KOLEJ MAHSURI untuk pelajar part 1..ha ni ada cita lawak cikit..hehe..sebelum malam takruf 2 ada la khabar angin yang mengatakan bahawasanya(cey2 cam baca pengumuman nak raya lak..haha)..mm pemilihan JB dah di buat..adoi,hancus ati aku bila dengar..yela dah teringin sangat nak jadi JB time 2 tapi tak sempat g pemilihan sebab tak tau pape..hoho..tak pe la dah tak da rezeki kan nak wat camna..tima je la..huhu..ok dengan ati yang sedih malam 2 aku dengan cousin aku a'an jalan sama2 g dining mahsuri..kat situ la malam takruf part 1 diadakan..mm..dengan muka 50sen yang tak puas ati,kami pon tengok la keadaan sekeliling yang berhabuk(dalam hati berkata"ceh camni ka JPK mahsuri sambut kita"..sebenarnya tak puas ati g sal nak jadi JB 2..hahaha)..pas pusing2 tengok 360 darjah,tetiba terpandang la muka2 MACAM budak part 1 dok diri wat best jea kat depan skali 2..ha mula la nak kutuk,ni mesti JB2 baru..huhu..kecuali de la brapa orang senior yang aku kenal cam kak feedi,kak fafa yang aku tau memang JPK..fuh best punya kutuk sampai tak ingat dunia memang terbaek lar..punya la tak puas ati..huhu..30 minit pas2 pon dok kutuk g..1 jam pas 2 baru slow down jap..slow down jea, tak stop g bab kutuk2 neh..haha..pas2 mula la sesi nak kenal kan JPK MAHSURI..haha..part ni yang lawak..alangkah terkezutnya aku & "kawan2"+cousin aku tadi 2 bila mereka2 yang di kutuk dengan jayanya 2 adalah JPK..hahahahahahahaaha..(ketawa terbahak2 sehingga bayi yang sedang belajar merangkak terus bangun dan berlari..huhu) ..ini adalah kisah benar..adik2,abang & tidak lupa pada kakak2 DON'T TRY THIS AT HOME..hohoho..
memang tak dapat dilupakan la..hehe..3 minit pas2 teros insaf ha..terdiam sejuta bahasa..keh3..maaf beribu2 maaf ditujukan khas untuk JPK yang di kutuk secara tak sengaja..hehehe..pastu sambil2 kak feedi b'cakap2 kat depan 2 baru la dia gtau sal pengambilan JB..aku ngan a'an bersemangat teros..haha..kat situ la bermulanya kerjaya sebagai seorang JB..mula2 aku nak jadi JB kak feedi..tapi malam 2 kak feedi cakap nanti2 la sebab ramai orang pastu dia kata penuh dah so aku pon membawa diri ke tepi pantai..eyh2 pantai lak..silap2..tepi2 meja 2 ja..huhu...tetiba kak eika muncul dalam hidup aku..hehe..dan melamar aku menjadi JB dia bahagian sukan..aku pon ok ja & asa excited bangat..hehe..selesai suda..malas nak cita banyak2 sal malam takruf..tak da apa sangat pon..malam tu tido kat dining mahsuri ramai2..awal pagi buta wat Qiamullai..besoknya pulak ada perasmian 5'S..


 ha tengok betul2..tu cousin aku tengah berucap..haha..bangga la ngan hang a'an..hehe



ini la serba sedikit gambar2 masa malam takruf..actually banyak lagi..tapi tak laqat eyh den nak mengupload banyak2..hoho..

NEXT..

ha 2 3 ari pas malam takruf,tetiba kak feedi contact aku..dia tnya nak jadi JB dia tak..padahal time 2 aku dah jadi JB kak eika..kesian lak kat kak eika..tapi nak wat camna kan..tak kan aku nak tolak dah aku suka bahagian publisity..aku pon mintak la kebenaran kak eika..kesian kak eika kena cari JB laen..huhu

NEXT..

HARI SUKAN KOLEJ MAHSURI SESI JULAI 2010
hoho..alahai meriahnya..tak tau la nak cita camna..kita tengok gambar je la eyh..mari2!!..huhuhui

 ha..yang ni hadiah2 untuk pemenang masa sukan kolej mahsuri..suma ni hasil kreatif para JPK & JB2 nya..penat Ooo nak balut2 ni..tapi best la dapat luang masa skali ngan JPK & JB yang laen..hehe..ari sukan kolej mahsuri bertemakan tema TRADISIONAL 
..hohohohooiiiii...


 ni pulak senam robik ye..di ketuai oleh JPK2 yg comey2 ha..
kak dila..kak naja..kak mira..agak lawak ciket time ni sebab depa lupa step..hahaha


 ini dia 3 orang JPK ku..kak fafa JPK bahagian keusahawanan..my one & only bos iaitu kak feedi..n kak liza JPK bahagian dakwah..comey depa kan..hahaha  ^_^


 ni tak laen tak bukan yang depan dua orang 2 budak kelas aku..haha..ni depa maen futsal pakai ken batik..lawak kot..lari terkedek2 kejar bola..hahaha..sory buk am & buk wawa..ampun2..hehehe


 ha lima2 orang ni suma budak kelas aku..al maklum la ni kena calling2 baru mau turun..hehe..
ana..tira..kimah(also JB)..kak mira(yang ilang beg 2..haha)..
& nadia yang comey..hhohohohoi  ^_^


 ha ini lah rakan2 JB yg seangkatan dengan aku..tak kenal sangat suma..huhu..aku tau lisa, kimah, meen, eikin 1, eikin 2, ct, kila, una, masyee, eikha, wani..hohoho..ramai lagi..dalam 40 orang JB masa hari sukan ni tapi sekarang dah tinggal 30 jea..huhu  ^_^


 last & least..hehe..ni la JPK2 kesayangan aku..hohoho..dalam gambar ni ada 11 orang ja..lagi 4 orang tak da..g mana tak tau la..tak dapat di kesan..huhu..yang tak da dalam ni kak aida, kak fatin, kak pa'in, kak feedi..huhui  =)


dalam gambar ( kak aida..kak nadia..kak nana..kak adila..kak fatin nabila..kak pa'in..kak fafa..kak feedi..kak melur..kak mira..kak dila..kak eika..kak liza..sis..kak naja) ha gambar ni yang sempat aku edit masa tak da keja..free la konon(padahal banyak g keja tapi saja malas nak wat)..hehe..dalam gambar ni suma JPK ada..aku sumbat suma bagi padat dalam 1 gambar..hehe..lihat la..lihat la..comey tak???...(adik2 di belakang yang sedang bermain guli bertepuk tangan beramai2 sambil berkata "memang comey"..hehehe)
cam biasa..bukan ni saja koleksi gambar yang aku ada untuk hari sukan..ber puloh2 lagi..cuma tak larat nak upload ja..hoho..
^_^

NEXT..

mm kita tengok gambar je la ye..penat & pening suda nak taip ayat panjang2..hihohooo..


FESTIVAL KEUSAHAWANAN KOLEJ MAHSURI




ok..kat atas ni suma gambar semperna FESTIVAL USAHAWAN KOLEJ MAHSURI JULAI 2010...agak meriah la..hehe..banyak kedai jual makanan,barang2 cam tudung n banyak lagi..ciap ada karaoke lagi..hahaha..chantek la..best sangat3..thanks to JPK sebab diorang la yang handle suma..kami JB just tolong cikit2 ja..tima kasih suma yea  ^_^

hmm kat sini ada cita sikit nak kongsi..
sehari sebelom mula festival ni,aku kenal dengan sorang senior ni..kakak senior la..mula2 tak kenal sangat pon..aku asa cam tak sedar kehadiran dia..tapi melalui festival ni la aku mula kenal n rapat ngan dia..kami kuar g beli barang sama2..angkat barang2 sama2..wat keja susah senang sama2..akhirnya bila dah rapat ni aku amik keputusan untuk jadikan dia kakak angkat aku..hoho..dia pon tima la tawaran aku 2..haha..ayat cam pa ag..tapi serius la aku cakap dia memang kakak angkat terbaek..mm aku ngatkan tradisi amik kakak adik angkat ni kat sek menengah ja upanya kat universiti pon boley ada..hehe..bukan apa..aku amik kak angkat ni pon sebab bila dah jaoh ngan family,asa cam tak da tempat nak bergantung n yang boley wat asa cam kat umah..bila ada kak angkat ni,asa la cam dekat cikit ngan family walaupun tak sama..pape pon, aku sayang kakak angkat aku ni..dia la satu2nya kakak angkat yang aku ada & akan kekal camto sampai bila2 ^_^..fuh lega bila dah cita..hahaha
^_^

NEXT..


event terakhir & terbesar..iaitu MAJLIS BERBUKA PUASA A.K.A PROGRAM BUBUR LAMBUK PERDANA PERINGKAT KOLEJ UiTM KEDAH..anjuran MTK & JPK empat2 kolej..dengan bantuan JB2 dari kolej mahsuri,masria & malinja..best sangat event ni..coz ni event paling besar sem ni..n kat sini la dapat kenal suma2 JPK & JB yang tak pernah tengok sebelum ni..kami suma wat gotong royong sampai tengah malam..penat & letih sebab lepas balik dari kelas teros g Pusat Islam..memang meriah n happening..yang lawaknya time ni kan bulan puasa..kami masak bubur lambuk tengahari..kebetulan AKU cuti ari 2..so aku la jadi tukang rasa untuk empat2 kawah bubur lambuk 2..hahaha..klu sedap 2 memang alhamdulillah la..klu tak sedap no komen..haha..sebab puan 2  bagi aku rasa time bubur 2 tengah menggelegak lagi..panas gila kot..huhu..melecur lidah aku..4 kawah ngat sikit kew..hoho..tapi alhamdulillah 3 kawah memang sedap kaw2 larh..hahaha..siap di puji lagi oleh tetamu VVIP..hehe..1 kawah  tak menjadi..sebab time 2 memang lidah aku melecur, dah tak dapat nak rasa dengan baek..huhu..pasrah je la..dah la kawah yang tak sedap 2 dapat kat meja aku..hohoho..ape lar nasib badan..yang tau sedapnya 3 kawah g 2, abg jimmy president malinja merangkap ketua projek ni yang cita..alhamdulillah bagos la klu camto lega dengar..hehehe..jom kita tengok gambar2 yea..hehehe ^_^

 gambar ni aku amik masa malam gotong royong@potong memotong sayor2 yang bakal di campak masok dalam kawah besoknye..huhu..dalam gambar ni JB mahsuri..hartini..hazwani..meen..gud job gurlz..keep it up..haha  ^_^ 

 ha ni tag nama yang kena pakai masa nak wat keja2 alah suma ni..hehe..cantik gak..ni menunjukkan yang terlibat suma crew dalam program bubur lambuk ni..credit untuk yang wat tag nama ni yea..hehe..


ini suma geng2 JPK Mahsuri & Masria..bergabung tenaga memotong daun ape ntah..hehe..comey tengok depa wat keja..muka ketat ja..hahaha


ha ni 3 orangg JPK kesayangan gak ni..kak eika..kak liza..kak naja..hehe..wat muka comey pas kenyang makan bubur..haha..depa pon dapat kawah yang tak sedap gak..keh3..sory yea..^_^

haha ni la serba sikit mm tak sikit sangat la..banyak gak neh sampai kebas perot2 aku menaip..hoho..suma ni sal kolej aku..KOLEJ MAHSURI..& yang mana terlibat secara langsung & tak langsung..maaf la klu ada yang tak da gambar korang..gambar memang banyak, terlampau banyak sampai tak tau nak tunjuk yang mana..hoho..ni ja yang mampu aku tulis & tunjuk..harap tak la bosan sangat..huhu..penat neh..tak tau nak wat lawak camna bagi ceria sikit..nanti klu ada idea aku tulis g k..dun wory..banyak lagi aku nak cita..apa pon ini la kisah aku..maybe yang aku cita ni cam tak menarik sangat tapi apa yang betul2 jadi memang pengalaman yang aku tak dapat lupa sampai bila2..terima kasih sangat2 kepada :

1. MAMA & ABAH : sebab bagi sambung belajar kat UiTM KEDAH ni..
2. JPK KOLEJ MAHSURI : sebab bagi peluang aku jadi JB.
3. KAWAN2 SUMA : sebab slalu ada time suka & duka.
4. DIRI SENDIRI : sebab tak putus asa walau apa pon jadi..hoho


Mmm okey la setakat ni ja kot wat masa ni..sehingga bertemu lagi dalam post akan datang ye..Salam


mYdreaMz wilL cOmes tRue

3 comments:

Robin Anthony Zuvnal December 13, 2010 at 12:08 PM  

Menarik al-kisahnya.....

mYdreaMz December 13, 2010 at 11:30 PM  

haha..thanks cos sudi baca ^_^

cikk EME :] May 10, 2011 at 6:17 PM  

Assalamualaikum..
sis.. nak tanya..

apa beza..

kolej mahsuri,,
masria,,
murni I & II.

and masuk ja kaa atau ikut fakulti ?

mintak tolong jawab yea.
sbb saya mendaftar 21 mei ni.
tapi taktaww apa2.
Harap sis boleh tlg explain :)



This is Me

My photo
Wonderful thing to remember is the moment where its makes you laugh,cry & the memory created together..cant never be repeat..
Powered by Blogger.